AlarmsystemenVerbinden met Google home.
P.S = Geef je toestellen een herkenbare naam. De naam die je geeft aan je toestel zal je ook gebruiken voor de spaak commando's. Bijvoorbeeld, als je een toestel "keuken licht" noemt, kan je aan Google Home: "Zet het keuken licht aan".
We gaan ervan uit dat je je Google Home al hebt ingesteld. Open de Google Home app, and klik op de "+" in de linkerbovenhoek. Druk op "Apparaat instellen" Klik op "Heb je al iets ingesteld?". Zoek of scroll naar de Smart Life app. Kies "Toestaan en verbinden" om jouw Smart Life account met Google Home te verbinden..
Je toestellen in je Smart Life account zullen nu automatisch synchroniseren met je Google Home account. Lees meer Welk verschil is er tussen 2,4 GHz en 5GHz netwerk.
Alle slimme producten (ongeacht het merk), werken alleen met een 2.4 GHz Wi-Fi signaal, en deze kunnen niet verbinden met een 5 GHz Wi-Fi signaal.
Als jouw router een 5 GHz signaal uitzendt, is het altijd mogelijk om dit om te zetten naar een 2.4 GHz signaal.
Neem alsjeblieft contact op met je internet provider om dit aan te passen.
Dit kan je provider vanop afstand in een paar minuten in orde brengen. Lees meer Kan je de Smart Life app ook gebruiken op PC ?
Nee, op dit moment is het niet mogelijk om de producten aan te sturen via je laptop of PC.
Het is alleen mogelijk om onze slimme apparaten te bedienen via de Smart Life app op je telefoon. Lees meer Produkt toevoegen in de app Smart Life.
1. Download de app
De Smart Life app is in het Nederlands beschikbaar en gratis te downloaden in de App Store of Google Play Store.
Zodra je de app hebt gedownload op je mobiele telefoon, kan je een nieuw account aanmaken of inloggen met een bestaand account.
2. Voeg je slimme product toe
Nu je de app hebt gedownload en ingelogd bent, is het tijd om je eerste slimme product toe te voegen.
Rechtsboven klik je op “+” en vervolgens selecteer je het product uit de lijst die je wilt toevoegen.
Je sluit het product aan met de stroom en je houdt de reset knop op het apparaat ingedrukt totdat het lampje op het apparaat snel gaat knipperen.
Als het lampje snel knippert, ga je naar het volgend scherm en vul je je Wi-Fi gegevens in.
De app maakt een verbinding met het slimme product en je Wi-Fi router , wacht een aantal seconden totdat deze connectie is gemaakt.
Gefeliciteerd! Je hebt het slimme apparaat toegevoegd aan de Smart Life app.
Je kan het apparaat een eigen naam geven.
We raden je aan om dit een herkenbare en gemakkelijke naam te geven, aangezien je deze naam ook zal gebruiken wanneer je spraak gestuurde commando’s gebruikt en iets aan bijvoorbeeld Google Home vraagt.
3. Stel scenes in
Je wilt je leven natuurlijk écht slim maken.
Stel daarom automatische acties in , zo kan je verschillende scenario’s maken die een actie zullen uitvoeren als een voorwaarde voldaan is.
Bijvoorbeeld: maak een instelling waarbij de conditie “zonsondergang” is en de uitvoerende actie “activeer slimme stekkers”
is.
Zodra het dan donker wordt, zullen de slimme stekkers automatisch aangaan die zorgen dat jouw woonkamer mooi verlicht is. Natuurlijk zijn er nóg veel meer mogelijkheden waarmee je acties kan automatiseren met de Smart Life app. Lees meer Is de Smart Life app veilig?
De Smart Life App is betrouwbaar & Veilig, voldoet aan AVG.
De Smart Life app voldoet aan de AVG (GDPR) en in de afgelopen jaren is gebleken dat deze app heel erg stabiel is.
Meer dan 90.000 verschillende producten werken wereldwijd met deze app. Lees meer Voordeel wifi alarmsysteem t.o.v. bedrade alarmsysteem ?
Beperkte kosten = Je spaart een pak kosten uit.
Er zijn namelijk geen grote werken nodig om de bedrading in te bouwen.
Flexibel plaatsen en meenemen = Je plaatst de detectoren en andere onderdelen van het alarmsysteem waar je wilt.
Ook kunt je detectoren gemakkelijk verplaatsen, wanneer je bijvoorbeeld je inrichting verandert of verhuist.
Een bedraad systeem is minder discreet, geeft meer plaatsingsbeperkingen en kun je niet meenemen.
Eenvoudig uitbreiden= Je breidt eenvoudig je alarminstallatie uit met meerdere detectoren of draadloze camerabewaking.
Neerzetten of monteren, activeren en het is klaar.
Een systeem met bedrading vraagt aanzienlijk meer werk. Lees meer Hoe een pir-detektor plaatsen ?
1) Monteer de detector op een trillingvrije wand.
2) Montage hoogte tussen 2 en 2,75 meter.
3)Houdt rekening met de reflectie van invallend licht en zonlicht , plaats nooit richting ramen.
4) Meerdere pir's in 1 ruimte is mogelijk, zij beïnvloeden elkaar niet. Lees meer Waarom sim kaart in wifi alarmsysteem ?
Hij kan overal toegepast worden.
Het is mogelijk een telefoonoproep te creëren , wordt dan dus gebeld door het systeem bij een alarm.
De meeste mensen reageren beter op een oproep dan op een melding van een app.
Houd er tevens rekening mee dat een telefoonverbinding een aanzienlijk betere dekking heeft dan de internet verbinding 3G, 4G voor u app. Daarnaast is het de ideale back-up voor u systeem.
Als de internet verbinding in de woning uitvalt of niet erg stabiel is dan is een simkaart een zeer goed alternatief. Lees meer Waarom 433MHz voor alarm detectoren ?
Over het algemeen is bereik het grootste voordeel van de 433 MHz technologie.
De frequentie is namelijk vrij laag vergeleken met andere technieken zoals Z-Wave (868 MHz), Zigbee (2.4 GHz), Matter (2.4GHz) of Wi-Fi (2.4 of 5.8 GHz).
Dit betekent dat het weliswaar minder informatie door kan geven, maar wel veel beter door muren komt.
Hierdoor kan het directe bereik van 433 MHz apparaten vrij indrukwekkend worden.
Voornamelijk wanneer een 433MHz detector zoals een pir-detector een alarmsignaal zendt aan bijvoorbeeld een alarmcentrale zoals de ST01A kan het signaal zo meer dan 100 meter ver reiken.
Dus de detectoren kunnen op een grotere afstand van de centrale geplaatst worden. Lees meer Hoe alarmsystemen ST01A,ST01B,ST01C en ST01P verbinden met Google Home ?
Zorg ervoor dat u Google Home succesvol hebt ingesteld en dat u er toegang toe hebt op uw smartphone.
Schakel vervolgens uw draadloze alarmpaneel in, bijvoorbeeld ST01B, en ga naar de Google Play Store, zoek naar de app "Smart Life", installeer en voer de app uit, registreer een account en log vervolgens in op de app "Smart Life".
Plaats vervolgens het draadloze alarmpaneel in de buurt van de wifi-router, zodat het apparaat het sterkste wifi-signaal krijgt. Tik op het pluspictogram "+" in de rechterhoek van de app en selecteer de wifi-SSID uit de lijst, voer vervolgens het wifi-wachtwoord in en tik op het menu "Volgende".
De app stuurt wifi-informatie naar het alarmpaneel, zodat het een internetverbinding kan maken.
Houd er rekening mee dat het draadloze alarmpaneel momenteel alleen de 2,4G wifi-band ondersteunt.
Zorg er bij het configureren/toevoegen van het apparaat aan uw router voor dat zowel uw smartphone als het apparaat verbinding maken met dezelfde wifi-SSID en dat het een 2,4G-band is, geen 5G-band.
Als uw router dezelfde Wi-Fi SSID deelt voor zowel de 2.4G- als de 5G-band, log dan in op de beheerderswebpagina van uw router om over te schakelen van één SSID naar twee verschillende SSID's.
Dit kun je ook telefonisch laten doen door je internet provider indien de router van je provider is.
Nadat u uw ST01B alarmsysteem succesvol hebt toegevoegd aan de app "Smart Life", moet u nu inloggen op uw app "Google Home".
Tik op de Google Home-pagina op de knop "+" aan de linkerkant en selecteer "Apparaat instellen" op de pagina "Toevoegen en beheren", selecteer vervolgens "Heeft u al iets ingesteld?" onder de titel "Werkt met Google".
Scroll door de lijst en zoek "Smart Life" in de lijst.
Nu heb je een pagina (pxy1.tuyaus.com) waar je je account kunt invoeren (let op: de accountgegevens wanneer je de Smart Life gebruikt), zorg ervoor dat je je regio selecteert en tik op "Link Now".
Als de accountgegevens correct zijn, navigeer je naar de pagina waar je kamers voor apparaten kunt toewijzen.
Dat zijn allemaal stappen om je draadloze alarmsysteem toe te voegen aan Google Home.
Nu kunt u spraakopdrachten gebruiken om het alarmsysteem te bedienen, afhankelijk van de naam van uw apparaat in de Smart Life-app, kunt u de opdrachten proberen die hieronder worden weergegeven:
Oké Google, let op mijn huis
Oké Google, beveilig mijn appartement
Oké Google, activeer mijn beveiligingssysteem Lees meer CamerasystemenHoe sluit je een PoE-camera aan ?
Je hebt bij PoE slechts één kabel nodig van de switch of recorder naar je camera.
Al je camera's op één centraal punt aansluiten maakt eventuele foutopsporing makkelijker.
Je kunt tot 100 meter kabel gebruiken tussen de PoE switch en de IP camera. Lees meer Hoe lang mag een PoE kabel zijn ?
De maximale kabellengte voor PoE is 100 meter.
Als je het apparaat nog verder van je NVR moet plaatsen (ook wel de uiterste edge genoemd), kun je een PoE-repeater of -extender gebruiken om de afstand te verdubbelen.
Je installeert deze tussen de NVR en de PoE camera.
De kabel kan aan beide zijden 100 meter lang zijn. Lees meer Wat is PoE ?
PoE is de afkorting van Power over Ethernet, al tientallen jaren een nieuwe stijl bekabelingsoplossing voor netwerkapparaten.
Het stelt de Ethernet-kabel in staat om ondertussen stroom te voeren, die stroom en gegevens kunnen worden verzonden naar aangesloten IP-apparaten via een enkele getwiste Ethernet-kabel. PoE wordt op grote schaal gebruikt om verschillende laagspannings-IP-apparaten te voeden, zoals IP-camera’s, draadloze toegangspunten, VoIP-telefoons, enz. Lees meer Waarvoor dient een NVR.
Een Netwerk Video Recorder (NVR) word gebruikt voor het beheer en bediening van IPcamera's en de veilige opslag van IP-camera videobeelden op een interne harde schijf.
Onze IP-camera's beschikken altijd over POE waardoor deze gemakkelijk kunnen worden aangesloten op de NVR omdat onze NVR’s steeds beschikken over 4 ingangen of 8 ingangen voor POE aansluitingen d.w.z. dat onze NVR’s steeds over een ingebouwde switch beschikken.
Veel NVR’s die goedkoper zijn beschikken niet over een ingebouwde POE switch waardoor er extra kosten komen omdat er dan een externe POE switch moet aangeschaft worden.
De IP-camera’s worden verbonden met een UTP Cat5 kabel met RJ45 stekkers.
Via deze kabel worden de beelden versturd van de IP-camera POE naar de NVR.
De NVR voorziet ook de IP-camera POE door dezelfde kabel van voeding.
Wanneer we de beelden willen zien op de smartphone met Android of iOS vanop afstand moet de NVR met een UTP Cat5 verbonden worden met het thuisnetwerk (router).
Met de app van de NVR kan men via internet toegang krijgen tot de bediening van de basis functie’s van de NVR zoals beelden bekijken,terugspoelen.
De NVR die is aangesloten op het netwerk kan worden benaderd met een PC of Mac via het netwerk.
Dat kan via een browser of client software op de PC of Mac.
De NVR kan ook als stand alone systeem werken als de IP- camera's bekabeld zijn met
de NVR en deze verbonden is met een monitor of tv.
De NVR wordt dan bediend met een USB muis (deze word meegeleverd) en op de NVR aangesloten
Onze NVR’s hebben ruimte voor één harde schijven van een bepaalde grootte.
Een harde schijf moet apart worden mee besteld.
Wij raden het gebruik van onze speciale surveillance harde schijven aan.
Omdat onze NVR’s beschikken over H.265 compressie kun je meer opnemen op een harde schijf dan met een H.264. Lees meer Wat is ONVIF ?
ONVIF staat voor “Open Network Video Interface Forum”.
Deze ONVIF norm wordt wereldwijd toegepast om IP beveiligingscamera’s en netwerk video recorders met elkaar te laten communiceren.
Dit protocol wordt daarom ook door veel fabrikanten en software ontwikkelaars gebruikt.
Zijn alle IP-camera’s voorzien van het ONVIF protocol?
Nee, niet alle IP camera’s zijn voorzien van het ONVIF protocol. Fabrikanten en leverancier kunnen er
zelf voor kiezen om voor dit ONVIF lidmaatschap te kiezen, dit is echter niet verplicht.
Toch is zo’n 80% van de markt voorzien van het ONVIF protocol. Sommigen fabrikanten gebruiken
daarom ook een “private” protocol, dit is een eigen protocol die leverancier hanteren, in dit geval zijn de
camera’s dan alleen te gebruiken in combinatie met hun eigen producten.
Alle producten van Home-locking zijn voorzien van het ONVIF protocol?
Al onze netwerk video producten zijn daarom ook voorzien van het ONVIF protocol.
Dat betekend dat onze IP camera’s gekoppeld kunnen worden op andere producten die dit protocol ondersteunen, zoals:
een Synology NAS, op maat gemaakte software of andere NVR (Netwerk Video Recorders) van bijvoorbeeld: Hikvision,Dahua, Bosch, Samsung , Home-Locking of andere fabrikanten.
Dit kan natuurlijk ook visa versa. Lees meer Hoe weet ik of mijn PoE IP-camera voorzien is van het ONVIF protocol ?
Als uw PoE IP-camera voorzien is van het ONVIF protocol, dan kunt u deze terug vinden in de specificaties van
de PoE IP-camera.
Heeft u de specificaties niet meer? Vaak lukt het ook nog wel om de specificaties online te
vinden door het product-nummer op Google te zoeken. Lees meer Is een PoE IP-camera veilig ?
Regelmatig krijgen wij de vraag of een PoE IP-camera wel veilig is, omdat mensen bang zijn dat anderen mee kunnen kijken naar de beelden op hun IP-camera.
Een PoE IP-camera is veilig indien je het standaard wachtwoord en liefst ook de gebruikersnaam (bijv. admin) aanpast naar een eigen wachtwoord en gebruikersnaam.
Op die manier ben jij de enige die deze inloggegevens weet. Indien je het standaard wachtwoord niet aanpast is er een kans dat andere mensen kunnen meekijken op je camera. Lees meer Hoe kan je de beelden bekijken van een PoE camerasysteem ?
Met onze IP-camerasystemen (NVR + IP-camera's) kun je alles bekijken vanop afstand.
De beelden kunnen vertoond worden op bijvoorbeeld een monitor,televisie,smartphones en tablets.
Om toezicht te houden op je gebouwen, gebieden en terreinen, kunnen beveiligingscamera’s een perfect middel zijn. Lees meer Google / Smart lifeLichten automatisch aan laten gaan.
1. Maak een slimme instelling aan.
Klik onderin in het midden op "Smart". Klik op het blauwe "+" in de rechterbovenhoek om een Smart Instelling te maken.
2. Voeg een voorwaarde toe.
Klik op de blauwe "+" in het veld van de conditie. Selecteer "Zonsopkomst/-ondergang". Druk op "Zonsondergang" en kies je locatie.
Als je jouw huidige locatie gebruik, dan zullen de lichten precies aangaan als de zon daar ondergaat.
Onze ervaring laat zien dat de meeste mensen het fijn vinden om de lampen net wat eerder aan te hebben , als jij dit ook wilt, dien je de locatie iets verder naar het oosten te slepen (de zon gaat eerder onder voor plaatsen in het oosten) om ervoor te zorgen dat de lampen aangaan voordat het te donker wordt. Druk op "Volgende" in de rechterbovenhoek.
3. Voeg een uitvoeringsactie toe.
Klik op de blauwe "+" in het "task" veld. Selecteer "Toestel". Kies het toestel dat jij wilt aanzetten.
Klik op "Switch" en zet deze op "ON". Druk op "Opslaan" en dan op "Volgende" om de uitvoeringsactie op te slaan.
Het is mogelijk om meerdere toestellen toe te voegen aan een uitvoeringsactie.
Het is ook mogelijk om een "Tap-to-Run" te activeren om zo meerdere toestellen aan te sturen.
4. Geef het een naam en sla het op.
Geef de instelling een herkenbare naam, bijvoorbeeld "Lichten uit als het donker wordt".
Het is mogelijk om de stijl van de instelling aan te passen (de kleur hoe het er in de app uit ziet) , daarnaast kun je het "Validatietijdsegment" aanpassen.
Als je wilt dat deze instelling alleen op de werkdagen actief is, kan je deze uitzetten voor de zaterdag en zondag.
Klik op "Opslaan".
Lichten uit bij zonsopkomst.
P.S. = Als je een automatische actie wilt aanmaken waarbij de lichten uit gaan als het licht wordt, kan je dezelfde stappen doorlopen, maar dan met een tegenovergestelde instelling. "Zonsondergang" wordt "Zonsopgang"; Sleep de locatie iets meer naar het westen in plaats van naar het oosten om er voor te zorgen dat de lampen ongeveer een half uur na zonsopgang uit gaan en de switch van de stekker zet je op "OFF" in plaats van "ON". Lees meer Verbinden met Google home.
P.S = Geef je toestellen een herkenbare naam. De naam die je geeft aan je toestel zal je ook gebruiken voor de spaak commando's. Bijvoorbeeld, als je een toestel "keuken licht" noemt, kan je aan Google Home: "Zet het keuken licht aan".
We gaan ervan uit dat je je Google Home al hebt ingesteld. Open de Google Home app, and klik op de "+" in de linkerbovenhoek. Druk op "Apparaat instellen" Klik op "Heb je al iets ingesteld?". Zoek of scroll naar de Smart Life app. Kies "Toestaan en verbinden" om jouw Smart Life account met Google Home te verbinden..
Je toestellen in je Smart Life account zullen nu automatisch synchroniseren met je Google Home account. Lees meer Welk verschil is er tussen 2,4 GHz en 5GHz netwerk.
Alle slimme producten (ongeacht het merk), werken alleen met een 2.4 GHz Wi-Fi signaal, en deze kunnen niet verbinden met een 5 GHz Wi-Fi signaal.
Als jouw router een 5 GHz signaal uitzendt, is het altijd mogelijk om dit om te zetten naar een 2.4 GHz signaal.
Neem alsjeblieft contact op met je internet provider om dit aan te passen.
Dit kan je provider vanop afstand in een paar minuten in orde brengen. Lees meer Kan je de Smart Life app ook gebruiken op PC ?
Nee, op dit moment is het niet mogelijk om de producten aan te sturen via je laptop of PC.
Het is alleen mogelijk om onze slimme apparaten te bedienen via de Smart Life app op je telefoon. Lees meer Produkt toevoegen in de app Smart Life.
1. Download de app
De Smart Life app is in het Nederlands beschikbaar en gratis te downloaden in de App Store of Google Play Store.
Zodra je de app hebt gedownload op je mobiele telefoon, kan je een nieuw account aanmaken of inloggen met een bestaand account.
2. Voeg je slimme product toe
Nu je de app hebt gedownload en ingelogd bent, is het tijd om je eerste slimme product toe te voegen.
Rechtsboven klik je op “+” en vervolgens selecteer je het product uit de lijst die je wilt toevoegen.
Je sluit het product aan met de stroom en je houdt de reset knop op het apparaat ingedrukt totdat het lampje op het apparaat snel gaat knipperen.
Als het lampje snel knippert, ga je naar het volgend scherm en vul je je Wi-Fi gegevens in.
De app maakt een verbinding met het slimme product en je Wi-Fi router , wacht een aantal seconden totdat deze connectie is gemaakt.
Gefeliciteerd! Je hebt het slimme apparaat toegevoegd aan de Smart Life app.
Je kan het apparaat een eigen naam geven.
We raden je aan om dit een herkenbare en gemakkelijke naam te geven, aangezien je deze naam ook zal gebruiken wanneer je spraak gestuurde commando’s gebruikt en iets aan bijvoorbeeld Google Home vraagt.
3. Stel scenes in
Je wilt je leven natuurlijk écht slim maken.
Stel daarom automatische acties in , zo kan je verschillende scenario’s maken die een actie zullen uitvoeren als een voorwaarde voldaan is.
Bijvoorbeeld: maak een instelling waarbij de conditie “zonsondergang” is en de uitvoerende actie “activeer slimme stekkers”
is.
Zodra het dan donker wordt, zullen de slimme stekkers automatisch aangaan die zorgen dat jouw woonkamer mooi verlicht is. Natuurlijk zijn er nóg veel meer mogelijkheden waarmee je acties kan automatiseren met de Smart Life app. Lees meer Is de Smart Life app veilig?
De Smart Life App is betrouwbaar & Veilig, voldoet aan AVG.
De Smart Life app voldoet aan de AVG (GDPR) en in de afgelopen jaren is gebleken dat deze app heel erg stabiel is.
Meer dan 90.000 verschillende producten werken wereldwijd met deze app. Lees meer Lichten automatisch aan laten gaan met een pir-detector
Stap-voor-stap in de app Smart Life:
De conditie: Wanneer de bewegingsdetector beweging heeft gedetecteerd - weer een statusverandering, dus.
• Ga naar het tabblad van Smart Life
• Selecteer onderaan Scene
• Druk rechtsboven op het plusje
• Kies voor ‘When device status changes’
• Selecteer de PIR sensor van Home-Locking (of een ander merk als je dit gebruikt)
• Kies voor ‘PIR-status’
Taak 1) Zet een lamp aan.
• Kies voor ‘Run the device’
• Selecteer de lamp
• Kies voor ‘Schakel’
• Selecteer ‘Aan’ en kies Opslaan
• Selecteer ‘Volgende’
De lamp gaat nu aan, maar nog niet uit , dat is niet de bedoeling. Na een vooraf ingestelde periode moet de lamp vanzelf weer uitschakelen helaas blijft de lamp niet branden zolang er beweging is.
Taak 2) Stel een tijd in hoe lang de lamp moet blijven branden.
• Druk op het plusje bij ‘Task’ om een tweede taak toe te voegen
• Kies voor ‘Vertraging’
• Gebruik de verticale schuifjes om een tijd te selecteren
• Druk op volgende
Nu is het tijd om te kiezen wat de lamp moet doen na de ingestelde tijd.
Taak 3) : Schakel de lamp weer uit.
• Druk op het plusje bij ‘Task’ om een derde taak toe te voegen
• Selecteer ‘Run the device’
• Selecteer de lamp
• Kies voor ‘Schakel’
• Selecteer ‘Uit’ en kies Opslaan
• Selecteer Volgende
Wanneer je het goed hebt gedaan heb je één ingestelde conditie en drie uitgevoerde taken.
Deze worden altijd van boven naar beneden uitgevoerd.
De lamp gaat aan , deze blijft branden volgens de ingestelde tijd (vertraging) en gaat vervolgens weer uit.
Druk op 'Opslaan' om je automatiseringsregel te bewaren en te gebruiken. Lees meer Hoe deur-detector verbinden met een sirene ?
Stap-voor-stap in de app Smart Life:
De conditie: De deur- en raamsensor is geopend. Ook dat is een statusverandering van een apparaat.
• Ga naar het tabblad van Smart Life
• Selecteer onderaan Scene
• Druk rechtsboven op het plusje
• Kies voor ‘When device status changes’
• Selecteer de Deur- en raamsensor
• Kies Door Sensor
• Selecteer Open
De taak is: Laat de sirene afgaan.
• Kies voor ‘Run the device’
• Selecteer de Binnensirene
• Kies Alarmschakelaar
• Zet deze op ‘Aan’ en druk op Opslaan
Je krijgt wederom het overzicht te zien.
Als het goed is staat er bij conditie ‘Deur- en Raamsensor Open’ en bij Task ‘Binnensirene Alarmschakelaar aan’. Klopt dit?
Druk dan onderaan op de groene knop om op te slaan. Lees meer Hoe meerder lampen aanzetten met 1 druk op de knop ?
Stap-voor-stap in de app voor aanzetten:
• Ga naar het tabblad Smart Life
• Selecteer bovenaan Tap-to-Run
• Kies voor de groene knop ‘Create Scene’
• Selecteer bovenaan ‘Launch Tap-to-Run’
• Kies ‘Run the device’
• Selecteer een lamp (we moeten ze één voor één toevoegen)
• Druk op Schakel
• Kies voor ‘Aan’ en druk op Opslaan
• Selecteer Volgende
Je komt nu in het overzichtsscherm terecht. Wil je extra lampen toevoegen? Druk bij Task wederom op het plusje en herhaal voor iedere lamp de stappen hierboven vanaf ‘Kies Run the device’. Heb je alle lampen toegevoegd? Bij Condition moet dan staan ‘Launch Tap-to Run’ en bij Task moeten alle toegevoegde lampen staan met als subtitel Schakel: Aan.
We willen een knop toevoegen op het thuisscherm ‘Mijn huishouden’ waarmee je met één druk op de knop alle lampen kunt aanzetten. Je ziet onderaan het scherm namelijk ‘Weergeven op de startpagina staan’. Schuif het balkje naar rechts om dit te selecteren. Hierboven bij ‘Name’ kun je de nieuwe knop zelf een naam geven. Kies bijvoorbeeld: “Lampen: aan”. Druk uiteindelijk onderaan op Opslaan. Ga naar het thuisscherm ‘Mijn huishouden’ en je ziet helemaal bovenaan een nieuwe knop waarmee je alle lampen in één keer aan kunt zetten. Handig!
Nu willen we natuurlijk daarnaast een knop om alle lampen in één keer uit te zetten. Dat doe je als volgt:
Stap-voor-stap in de app voor uitzetten:
• Ga naar het tabblad Smart Life
• Selecteer bovenaan Tap-to-Run
• Kies voor de groene knop ‘Create Scene’
• Selecteer bovenaan ‘Launch Tap-to-Run’
• Kies ‘Run the device’
• Selecteer een lamp (we moeten ze één voor één toevoegen)
• Druk op Schakel
• Kies voor ‘Uit’ en druk op Opslaan
• Selecteer Volgende
Het is belangrijk om hier precies dezelfde lampen toe te voegen die je gekozen hebt bij alle lampen inschakelen. Je doet dus eigenlijk precies hetzelfde, alleen zet je ze op ‘Uit’ in plaats van ‘Aan’. Geef aan dat ook deze weergegeven moet worden op de beginpagina en kies bij ‘Name’ voor “Lampen: uit”. Eenmaal opgeslagen zie je op de beginpagina wederom een nieuwe knop. Gelukt? Dan kun je nu met één druk op de knop al je slimme lampen aan- of uitzetten. Lees meer Hoe Smart Life verbinden met Google Home ?
Vereisten
Voordat gebruikers slimme apparaten bedienen via Google Home, moet u ervoor zorgen dat aan de volgende vereisten is voldaan:
1) Er is een wifi-netwerk beschikbaar om toegang te krijgen tot Google-services.
2) Er is een Google Home-smartspeaker of een Android-telefoon die Google Assistent ondersteunt.
3) De nieuwste Google Home-app is geïnstalleerd.
4) De nieuwste Google-app is geïnstalleerd als er een Android-telefoon wordt gebruikt.
5) Er is een Google-account gemaakt.
6) De taal van het mobiele systeem is ingesteld op Nederlands.
7) Internationale versie van de Smart Life-app
8) Er is een slim apparaat voorbereid.
Stap 1: Apparaat toevoegen en de naam wijzigen in het Nederlands.
Meld u aan bij de Smart Life-app, voeg het slimme apparaat toe aan de app en wijzig vervolgens de naam van het apparaat in een eenvoudige naam in het Nederlands, zoals 'slaapkamerlamp'. Voor meer informatie, zie de gebruikershandleiding van de Smart Life-app.
Stap 2: Google Home configureren en apparaat toevoegen
Download Google Home-app
Meld u aan bij de App Store met een Apple ID die is geregistreerd in de Verenigde Staten en zoek en download Google Home voor iOS.
Ga naar Google Play en zoek en download Google Home voor Android.
Koppel account van Smart Life-app
Methode 1: Gebruik Google Home-app om te beginnen met koppelen
Open de Google Home-app en tik op + in de linkerbovenhoek van de startpagina.
Selecteer Apparaat instellen > Werkt met Google.
Tik op het pictogram Zoeken in de rechterbovenhoek van de pagina en zoek op de naam van de Smart Life-app.
Tik op het gezochte resultaat en vervolgens op Doorgaan. De Google Home-app activeert de Smart Life-app. Tik op Akkoord en koppelen en wacht tot het laden is voltooid. Op deze manier wordt de Smart Life-app gekoppeld aan de Google Assistent.
Methode 2: Gebruik de Smart Life-app om te beginnen met koppelen
Als de mobiele telefoon de Google Home-app heeft geïnstalleerd, opent u de Smart Life-app en tikt u op Mij op de tabbladbalk.
Selecteer in het gedeelte Spraakservices van derden Google Assistent > Koppelen met Google Assistent om de Google Home-app te activeren.
Tik op Doorgaan om terug te keren naar de Smart Life-app.
Tik op Akkoord en koppelen om toegang te krijgen tot de Google Home-app. Op deze manier wordt de Smart Life-app gekoppeld aan de Google Assistent.
Stap 3: Gebruik Google Home om slimme apparaten te bedienen
Gebruikers kunnen nu de volgende spraakopdrachten geven en uw slimme apparaten bedienen via Google Home. Bijvoorbeeld, voor een slaapkamerlamp ondersteunt Google Home momenteel alleen de volgende opdrachten in het Nederlands:
Ok Google, doe de slaapkamerlamp aan.
Ok Google, doe de slaapkamerlamp uit.
Ok Google, stel de slaapkamerlamp in op 50 procent. (stel de helderheid van de lamp in)
Ok Google, maak de slaapkamerlamp feller.
Ok Google, dim de slaapkamerlamp.
Ok Google, stel de slaapkamerlamp in op rood. (stel de kleur van de lamp in, alleen ondersteund door gekleurde lampen)
Lees meer Hoe alarmsystemen ST01A,ST01B,ST01C en ST01P verbinden met Google Home ?
Zorg ervoor dat u Google Home succesvol hebt ingesteld en dat u er toegang toe hebt op uw smartphone.
Schakel vervolgens uw draadloze alarmpaneel in, bijvoorbeeld ST01B, en ga naar de Google Play Store, zoek naar de app "Smart Life", installeer en voer de app uit, registreer een account en log vervolgens in op de app "Smart Life".
Plaats vervolgens het draadloze alarmpaneel in de buurt van de wifi-router, zodat het apparaat het sterkste wifi-signaal krijgt. Tik op het pluspictogram "+" in de rechterhoek van de app en selecteer de wifi-SSID uit de lijst, voer vervolgens het wifi-wachtwoord in en tik op het menu "Volgende".
De app stuurt wifi-informatie naar het alarmpaneel, zodat het een internetverbinding kan maken.
Houd er rekening mee dat het draadloze alarmpaneel momenteel alleen de 2,4G wifi-band ondersteunt.
Zorg er bij het configureren/toevoegen van het apparaat aan uw router voor dat zowel uw smartphone als het apparaat verbinding maken met dezelfde wifi-SSID en dat het een 2,4G-band is, geen 5G-band.
Als uw router dezelfde Wi-Fi SSID deelt voor zowel de 2.4G- als de 5G-band, log dan in op de beheerderswebpagina van uw router om over te schakelen van één SSID naar twee verschillende SSID's.
Dit kun je ook telefonisch laten doen door je internet provider indien de router van je provider is.
Nadat u uw ST01B alarmsysteem succesvol hebt toegevoegd aan de app "Smart Life", moet u nu inloggen op uw app "Google Home".
Tik op de Google Home-pagina op de knop "+" aan de linkerkant en selecteer "Apparaat instellen" op de pagina "Toevoegen en beheren", selecteer vervolgens "Heeft u al iets ingesteld?" onder de titel "Werkt met Google".
Scroll door de lijst en zoek "Smart Life" in de lijst.
Nu heb je een pagina (pxy1.tuyaus.com) waar je je account kunt invoeren (let op: de accountgegevens wanneer je de Smart Life gebruikt), zorg ervoor dat je je regio selecteert en tik op "Link Now".
Als de accountgegevens correct zijn, navigeer je naar de pagina waar je kamers voor apparaten kunt toewijzen.
Dat zijn allemaal stappen om je draadloze alarmsysteem toe te voegen aan Google Home.
Nu kunt u spraakopdrachten gebruiken om het alarmsysteem te bedienen, afhankelijk van de naam van uw apparaat in de Smart Life-app, kunt u de opdrachten proberen die hieronder worden weergegeven:
Oké Google, let op mijn huis
Oké Google, beveilig mijn appartement
Oké Google, activeer mijn beveiligingssysteem Lees meer Hoe deurbel camera streamen op Google home hub ?
Je beveiligingscamera / deurbel camera streamen via je Google Nest-scherm
Houd een oogje op wat je belangrijk vindt door je geschikte beveiligings- of deurbelcamera te streamen naar je Google Nest-scherm.
Wat je nodig hebt
Een compatibele beveiligingscamera die is ingesteld met de app van de fabrikant
Een Nest-scherm
Google Home-app
Camera's die werken met 'Hey Google'
Stap 1. Stel je beveiligingscamera in
Als je een camera of -deurbel hebt, volg je de gelinkte instructies:
camera
Deurbel (batterij)
Deurbel (netvoeding)
Als je een andere geschikte camera hebt, volg je de instructies van de fabrikant.
Stap 2. Stel je Nest-scherm in
Neem meer informatie door over hoe je je Nest-scherm instelt. Zorg dat het is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als je camera.
Stap 3. Voeg de camera of deurbel toe aan de Google Home-app
Opmerking: Als je een camera of -deurbel hebt ingesteld, is deze als het goed is al toegevoegd aan de Google Home-app.
Als je de camera of -deurbel niet kunt vinden in de app, sluit je de app geforceerd af en open je deze opnieuw.
Als je een andere compatibele camera hebt of je camera nog steeds niet kunt vinden in de app, volg je deze stappen:
Open de Google Home-app Google Home-app.
Ga na of het getoonde Google-account het account is dat is gekoppeld aan je speaker of scherm.
Als je van account wilt wisselen, tik je op een ander account of op Nog een account toevoegen.
Ga na of je het huis gebruikt waaraan je je Chromecast en speaker of scherm hebt toegevoegd.
Als je tussen huizen wilt wisselen, tik je naast de naam van het huis op expand more icon.
Tik op Apparaten Toevoegen Werkt met Google Home Works with Google Home.
Kies Smart Life in de lijst om het instellen af te ronden.
Een extra camera toevoegen
Nadat je Smart Life hebt toegevoegd aan je Google Home-app, gebruik je de volgende spraakopdrachten met je Nest-scherm om een extra camera toe te voegen:
Actie = Zeg 'Hey Google' en dan:
Alle apparaten synchroniseren = 'Synchroniseer mijn apparaten'
Een apparaat type synchroniseren = 'Synchroniseer mijn camera's'
Stap 4. Gebruik spraakopdrachten om video van je beveiligingscamera te streamen
Actie = Zeg 'Hey Google' en dan:Stream starten =
'Laat [cameranaam] zien'
'Wat gebeurt er op [cameranaam]?'
'[Cameranaam] op [naam Nest-scherm]'
'Speel [cameranaam] af op [naam Nest-scherm]'
'Laat [camera] zien naam] op [naam Nest-scherm]'
Stream stoppen = 'Stop'
De live videostream stopt automatisch om energie te besparen:
De live video van camera's en -deurbellen op batterijen stopt na 5 minuten.
De live video van camera's en -deurbellen op netvoeding stopt na 12 uur.
Herhaal je spraakopdracht om de livestream opnieuw te starten. Lees meer VideofoonWelke kabel gebruik je bij installatie van een bedraad videofoon ?
Het soort kabel dat je nodig hebt, is afhankelijk van het type videofoon dat je hebt.
Vaak werken videofoons met SVV-kabels, maar ook UTP-kabels worden gebruikt. Lees meer Wat is een videofoon ?
Een videofoon bevat een camera en scherm, zodat je niet alleen met je bezoeker kunt communiceren, maar deze ook kunt zien.
Ze bieden over het algemeen meer mogelijkheden dan deurtelefoons.
Net als intercomsystemen kunnen videofoons worden uitgerust met openingssystemen.
Sommige videofoons worden ook geleverd met magnetische badges die als sleutel fungeren en waarmee de deuren kunnen worden ontgrendeld. Tot slot kan je met de beste videofoons soms opnemen wat er voor je deur gebeurt dankzij de camera.
Voor onze high-end producten van Home-Locking kan je de videofoon aansluiten op een applicatie op je smartphone om te communiceren met je bezoeker en de deur te openen vanaf elke plek in huis. Lees meer Hoe sluit je een videofoon set aan ?
- Van het buitenpaneel naar binnen paneel = 4 draden / SVV-kabels of UTP-kabels
- Van binnen paneel naar binnen paneel = 5 draden / SVV-kabels of UTP-kabels
- Binnen paneel wordt gevoed via een adapter 15VDC
- Deurslot word gevoed vanuit het buiten paneel = 2 draden / SVV-kabels of UTP-kabels Lees meer Hoe deurbel camera streamen op Google home hub ?
Je beveiligingscamera / deurbel camera streamen via je Google Nest-scherm
Houd een oogje op wat je belangrijk vindt door je geschikte beveiligings- of deurbelcamera te streamen naar je Google Nest-scherm.
Wat je nodig hebt
Een compatibele beveiligingscamera die is ingesteld met de app van de fabrikant
Een Nest-scherm
Google Home-app
Camera's die werken met 'Hey Google'
Stap 1. Stel je beveiligingscamera in
Als je een camera of -deurbel hebt, volg je de gelinkte instructies:
camera
Deurbel (batterij)
Deurbel (netvoeding)
Als je een andere geschikte camera hebt, volg je de instructies van de fabrikant.
Stap 2. Stel je Nest-scherm in
Neem meer informatie door over hoe je je Nest-scherm instelt. Zorg dat het is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk als je camera.
Stap 3. Voeg de camera of deurbel toe aan de Google Home-app
Opmerking: Als je een camera of -deurbel hebt ingesteld, is deze als het goed is al toegevoegd aan de Google Home-app.
Als je de camera of -deurbel niet kunt vinden in de app, sluit je de app geforceerd af en open je deze opnieuw.
Als je een andere compatibele camera hebt of je camera nog steeds niet kunt vinden in de app, volg je deze stappen:
Open de Google Home-app Google Home-app.
Ga na of het getoonde Google-account het account is dat is gekoppeld aan je speaker of scherm.
Als je van account wilt wisselen, tik je op een ander account of op Nog een account toevoegen.
Ga na of je het huis gebruikt waaraan je je Chromecast en speaker of scherm hebt toegevoegd.
Als je tussen huizen wilt wisselen, tik je naast de naam van het huis op expand more icon.
Tik op Apparaten Toevoegen Werkt met Google Home Works with Google Home.
Kies Smart Life in de lijst om het instellen af te ronden.
Een extra camera toevoegen
Nadat je Smart Life hebt toegevoegd aan je Google Home-app, gebruik je de volgende spraakopdrachten met je Nest-scherm om een extra camera toe te voegen:
Actie = Zeg 'Hey Google' en dan:
Alle apparaten synchroniseren = 'Synchroniseer mijn apparaten'
Een apparaat type synchroniseren = 'Synchroniseer mijn camera's'
Stap 4. Gebruik spraakopdrachten om video van je beveiligingscamera te streamen
Actie = Zeg 'Hey Google' en dan:Stream starten =
'Laat [cameranaam] zien'
'Wat gebeurt er op [cameranaam]?'
'[Cameranaam] op [naam Nest-scherm]'
'Speel [cameranaam] af op [naam Nest-scherm]'
'Laat [camera] zien naam] op [naam Nest-scherm]'
Stream stoppen = 'Stop'
De live videostream stopt automatisch om energie te besparen:
De live video van camera's en -deurbellen op batterijen stopt na 5 minuten.
De live video van camera's en -deurbellen op netvoeding stopt na 12 uur.
Herhaal je spraakopdracht om de livestream opnieuw te starten. Lees meer